Friday, December 17, 2010

Pening Itu Ujian


Memandangkan cuaca skang pun tak menentu, keadaan dan kesihatan diri pun sedikit terganggu..sakit sini, sakit sana, pening sini, pening sana..benar2 Dia menguji hambaNya..aku pasrah dan tabah akan ujian sakit sebegini..sakit pening ini adalah sebahagian je..bagaimana mereka yang berperang untuk melawan sakit2 serius???? manja sangat aku kalau tak dapat melawan sakit sedikit ini...

Pernah gak aku dengar orang selalu cakap. "kalau kita sakit, tandanya Allah sayangkan kita..ada hikmah disebalik sakit ni...tabahlah hadapi sakit sementara ini.."



Nak dijadikan cerita, dari semalam kesakitan penin yang terjadi pada diri ku amatlah luar biasa dari biase...huhuhu...biasenye pening kepala ni berlaku sekejap jekk..pas tidoq, ok lerw..ni berlarutan sehingga hari kedua....aku menjadi sangat pelik..adalah ini tanda2 sakit berat??? I.Allah tiada apa2..

Ujian diberi bukan untuk kita merungut, sebalik kita bersyukur kerana jika tida diberi kesakitan, kita akan merasa bongkak dan sombong...boleh dilihat dari kisah FIRAUN..tidak diberi sakit sepanjang hayat, menjadikan FIRAUN bongkak sehingga mengaku dirinya TUHAN..

ALLAHUAKBAR...ALLAH MAHA BESAR...setiap yang berlaku pasti dan yakinlah ada hikmah yang kita sendiri tidak tahu...usaha dan berserahlah pada tali allah...ubat yang dimakan hanyalah IKHTIAR...keizinan sembuh adalah dariNya...

Jadi...penin itu sementara...amal jariah..solat 5 waktu..doa anak2 yang soleh adalah yang paling dalam kehidupan sementara...renung2kan..dan selamat beramal.....=)

No comments:

Post a Comment