Tuesday, January 25, 2011

Kejutan

Kerjaa...kerjaa..kerja...asyik2 O.T...over time..O.T..over time...bila r nak ada live kan...ehh..ape pulakk...kira ok lerw kerja..dari dok saje...duit pun tarakk kan??? haduii...tu pun mengeluh si Acai Sepriasai niii...relaks sudaa..kalau tak kerja keras, lagu mana nak kawin kan...takkan nak pakai lagu jiwa lagu cinta jek...

Bila da kerja+OT ni, rase terbiase lakk...serius beb..tak caya?? cuba korang kerja..mesti korang akan dapat merasai apa yang aku rase...bukan rasa sayang2 hey ok...hehehee.....

Ape kene ngan tajuk aku yang cuba aku sampai kan nii??? cam takde kene mngena dari kan??hehehhe...bila da syok kerja...OT jek memanjang...mestilah tiba ari yang ditunggu2 oleh sekalian pekerja...hari ape tuu??? hari raya ke?? hari-hari ke?? haduiii...mesti lerw hari GAJI...

Setelah bergiat aktif sebagai seorang buruh, aku pun menjadi gembira r bile dikhabarkan khabar gembira itu....tapi aku wat2 biase jek sebab tak tau sejauh mane kebenaran kan....hehehe

Tiba saat tu, perut ku meragam.. terasa sakit...minyak motor pun cam nak kering2 jek...tgk dompet, budget tinggal Rm1 jek...mane r feel nak isi Rm1 jek...pastu dengan rase nak TRY AND ERROR, aku amek r dompet utk keluarkan kad ATm...bukan Angkatan Tentera Malaysia tau...pas masukkan kad, cam biase r...org takde duit, mane r nak kua duit...kang kua pasir jek kan..try r tgk baki...

Bila nak klik2 tu, suspen gakk r...sekalu check baki, aku sangat TERKEJUT.....dalam tu ad Rm1*00.30..gilerrr r...terkejut beruk aku!!!! aku pun menjeritt hepiiii...makkkk...lie da dapat gajiiii..mane taknyerr..dats my 1st gaji as permanent....yang paling aku terkejut jumlah tu tak seperti yang aku sangka....aku target dapat biase jekk....mmg terkejutt r...alhamdulillah...dengan gaji tu aku takkan sia2 kan...

Itulah cerita tentang terkejut aku....hehehhe =)

2 comments: