Friday, January 14, 2011

Lubang

15/01/2011_11 Saffar 1432

Penat bekerja seharian...arini sangat banyak nak kua...sebagai QC Technician yang mmberi komitmen yang jitu terhadap kerja n mendengar arahan, kene r wat keje dengan bersungguh-sungguh...bila bekerja bersungguh-sungguh, habuan mendatang, insyaAllah akan mmbuat kita tersenyum...=)

Al-kisah maka tersebut lerw kisah dongeng Acai Sepriasai niii....hehehe...nak dijadikan cerita, time mahu pulang dari kerja, seperti biase...aku akan berangan-berangan atas motor...tringatkan kenangan-kenangan dulu, aktiviti akan datang dan perancangan masa hadapan....hehehe

Tengah syok2 berangan, pk kan strategi kehidupan, aku terlanggar LUBANG kan jalan...abih rim depan..Alhamdulillah aku takde pape...motor pun alhamdulillah, tidak menunjukkan tanda2 kecederaan serius...tapi btol2 r aku hairan...lubang tu sepatutnyer kat tepi jalan....da r aku selalu jalan tu time balik kerja...

Lubang pada jalan tersebut memusykilkan aku...cane lubang yang kat tepi tu, ley jalan ketengah....tu yang aku nek heran tu...bile pk2 balik, mungkin aku bawak motor kat tepi jalan kot....kihkhihi...lawak jek....biase r, org tengah mengelamun, mane da perasan ape yang ada kat depan..penah sekali, nak g kerja, terlajak ke IOI MALL....hahaha..mengong jek rase....

Moral value yang kita ley dapt dari cerita diatas adalah, jangan r berangan time mmbuat kerja...kerana ap? kerana akan mmbahayakan diri sendiri n mungkin juga kepada orang lain...safety first...itu yang penting...so, selamat melakukan kerjaa...hehehhe =)

2 comments:

  1. haha, ape lah abang acai nie. tu lahh, berangan kat *** kah? hahaha xD

    ReplyDelete
  2. hehehe...caca ni..mandai2 jekk...khikhihh..suke beno ngusek abg yee? =P

    ReplyDelete